Retur produse

Retur de produse :

Puteți solicita returul de produse în următoarele cazuri:
Puteți solicita returnarea acestuia pentru înlocuire sau rambursarea integrală a contravalorii ( în cazul în care produsul nu mai este disponibil ).
Produs nefuncțional în primele 48 ore ( 2 zile lucrătoare ) de la recepție. În cazul în care produsul achiziționat a fost livrat nefuncțional sau prezintă vicii de fabricație, acesta va fi înlocuit cu un produs funcțional, în urma notificării scrise sau prin prezentarea la sediu în termen de 48 de ore de la primirea produsului.
Pentru produsele ale căror colete prezintă deteriorări vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzați recepția lor.
Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat și se poate întocmi un proces verbal împreună cu reprezentantul firmei de curierat în care sa fie menționată starea coletului din momentul livrării.
Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral în momentul în care intrați în posesia fizică a produsului. Orice reclamație ulterioară nu va fi luata în considerare.
În cazul în care se utilizează un transportator însărcinat de către consumator, riscul este transferat în momentul livrării produselor către transportator.
În cazul în care s-a livrat alt produs decît cel comandat costurile de retur pentru situațiile prezentate mai sus ( nu și în cazul renunțării la cumpărare ) cad în sarcina magazinului nostru.

Solicitările de retur se notifică prin email către office@roboromania.ro sau prin prezentarea la sediul nostru cu produsul respectiv în termen de 48 de ore de la primirea produsului și recomandăm expedierea prin curier.

În toate cazurile de mai sus, cu excepția celui referitor la defectele în perioada de garanție, produsele trebuie returnate în starea în care au fost primite, în ambalajul original și însoțite de toate accesoriile și documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare ce face imposibila revănzarea lor duce la refuzarea returului.

Orice modificare a stării produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vînzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unor taxe administrative de readucere a produselor la starea în care au fost livrate; taxele sunt cuprinse intre 0 și 50% din valoarea inițială a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat către client la recepționarea produselor deteriorate / modificate.

Produse excluse, fără drept de returnare :

Următoarele categorii de produse nu se pot returna decît dacă sunt sigilate / cutia nedeschisă / cutia nu prezintă urme în interior ca a fost deschisă:
-licențiate software;
-consumabile (acumulatori, cartușe imprimanta etc);
-imprimante/multifuncționale/aparate de fax care au cartușele/tonerele desigilate;
-produse care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă (produse de îngrijire / igiena personala, căști);
-produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar (extensii de garanții, configurații non-standard);
-servicii (testare, asamblare, montare componenta sau orice alt serviciu listat în categoria Servicii prestat către consumator);
-furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe suport material (aplicații software inclusiv jocuri livrate printr-un link de download și cheie de activare).

Aceste limitări se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.

Retragerea din contract procedura :

Exercitarea dreptului de retragere :
Consumatorul informează S.C. Record Termo S.R.L. cu privire la decizia de retragere din contract prin una din variantele:
O declarație neechivoca făcută pe un mediu durabil (hîrtie, mail sau fax).
Consumatorul are la dispoziție 14 zile de la primirea produselor pentru a anunță retragerea din contract.

Obligațiile care revin S.C. Record Termo S.R.L. :
Rambursarea integrală a sumelor primite ca plată, inclusiv costurile livrării (exceptînd situația în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decît livrarea standard).
rambursarea sumelor se va face folosind aceleași modalități de plata rezonabil aplicabile.
Îndeplinirea obligației de rambursare se face în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la recepționarea produselor.

Obligațiile care revin consumatorului :
Produsele sunt înmînate S.C. Record Termo S.R.L. personal sau predate unei persoane autorizate ( curier desemnat ) fără întîrziere nejustificata și în decurs de maxim 14 zile de la anunțarea deciziei de retragere din contract.
Consumatorul suportă costurile de returnare.

Renunțarea la cumpărare :
Produsele achiziționate la distanță se pot returna conform OUG 34/2014.
Consumatorul are dreptul sa notifice în scris comerciantul ca renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, în termen de 14 zile de la denunțarea contractului.
Se recomandă utilizarea aceluiași serviciu de transport utilizat pentru recepționarea produselor.
S.C. Record Termo S.R.L. va înapoia contravaloarea comenzii în cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat.
Suma înapoiată cât și condițiile de returnare nu includ cheltuielile de transport dacă livrarea s-a făcut prin alte metode decât cea standard oferita de S.C. Record Termo S.R.L.

Definiția contractului de vînzare (art. 2, 5.): orice contract în temeiul căruia profesionistul transferă sau se angajează sa transfere proprietatea asupra unor produse către consumator, iar consumatorul plătește sau se angajează sa plătească prețul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atît produse, cat și servicii.

Încheierea contractului are loc în momentul emiterii facturii fiscale și nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmării automate de primire a acesteia.

Art. 12 menționează ca exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor parților contractuale.

Produsul returnat trebuie sa fie în aceeași stare în care a fost livrat ( în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit ).
Nu se accepta pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgîrieturi, șocuri, urme de folosire excesiva și/sau intervenții neautorizate etc.

Prevederile OUG 34/2014 se aplică doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite în asociații așa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Consumatorul este responsabil doar în ce privește diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționarii produselor.

În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le mînuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite sa-o facă într-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de îmbrăcăminte, nu sa îl poarte.

Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producător pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent în mod obligatoriu, prezența lui fiind specifică producătorului.
Prezența sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra că produsul este exact în forma și condițiile în care a fost eliberat de către producător.
Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renunțare la contract.

Renunțarea la cumpărare se poate face prin email către office@roboromania.ro sau telefonic 0744630047